SAT | POČETAK | KRAJ |
1. | 07:40 | 08:25 |
2. | 08:30 | 09:15 |
3. | 09:20 | 10:05 |
odmor | 10:05 | 10:20 |
4. | 10:20 | 11:05 |
5. | 11:10 | 11:55 |
6. | 12:00 | 12:45 |
7. | 12:50 | 13:35 |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Prijava ilegalnog sadržaja na internetu!
(Materijali sa seksualnim zlostavljanjem djece, govor mržnje, rasna i druga diskrimniacija, drugi oblici iskorištavanja djece…)
Besplatan telefon za savjetovanje
0800 606 606
Prijava zlostavljanja putem interneta RED BUTTON
(Žrtva si zlostavljanja ili misliš da se to događa nekome koga poznaješ - brineš što učiniti - Prijavi on line)
Proleksis enciklopedija,
prva hrvatska opća i nacionalna
online enciklopedija na
hrvatskom jeziku.
temelji se na tiskanom
izdanju koje je objavljeno u 11
svezaka od 1999. do 2009. g.
Mrežno izdanje Hrvatske
enciklopedije profesionalno
je uređivana enciklopedija
besplatno dostupna i
komunikacijski otvorena
svojim čitateljima.
Dana 3.6.2014. učenici sedmih razreda uputili su se na kraću terensku nastavu u Dubravu, mjesto u blizini Slunja gdje im je u planu bilo saznati što više o pčelama i o njihovoj važnoj dužnosti - proizvodnji meda. Pred školom smo trebali biti, kao i inače, u vrijeme počinjanja nastave tj. u 7:40 h. Dok su se ostali učenici spremali za svoj prvi sat, mi smo na parkiralištu čekali autobus koji je ubrzo došao i odvezao nas do Dubrave.
- FOTOGRAFIJE-
Stigavši tamo odmah smo opazili predivan okoliš kao i netaknutu prirodu. Našli smo mjesto u jednom malom vrtu, izgledom nas podsjetivši na omanju livadu. Neki učenici su ponijeli i loptu. Dečki su igrali nogomet,a cure su se dodavale dok su ostali ili razgledavali ili pričali. Nakon samo par minuta zabave i udisanja svježeg zraka podijelili smo se u tri grupe. Najjednostavnije je bilo da te tri grupe budu podijeljene po razredima što smo i učinili. Prvi na redu je bio 7.A razred,pa 7.B i na kraju je na red došao i moj razred 7.C. Gospodin koji nas je uveo i svijet pčelarstva je bio čovjek s iskustvom koji se svakodnevno susreće sa pčelama i obavezama koje ima oko njih. Pokazao nam je pribor,objasnio koji alat za što služi, obrazložio kroz što sve pčelin produkt prolazi kako bi nastao med te nam pojasnio sve o pčelama. Imali smo prilike i saznati nešto više o matici, pčeli koja je predvodnik, te o tome kako je ona to zapravo i postala.
Dakle, ona pčela koja najbolje i najduže obavlja svoj posao dobiva ulogu predvodnika. Upoznati smo i s vrstama meda, a o najpoznatijim smo imali priliku i čuti više, kao npr: o kestenovu medu, te o livadnom i bagremovom medu. Svoje smo znanje nadopunili i korisnim savjetima koje bi svatko trebao znati. Jeste li znali da se med nije ušećerio već je došlo do procesa kristalizacije, tj. kristalizirao se. Nitko ne voli 'ušećereni' med pa ga često znamo zagrijavati kako bi se šećer otopio, ali ono što zapravo radimo je da uništavamo sva zdrava svojstva meda. Med ne bi trebalo zagrijavati iznad 35-40° , a ako ga stavljate u čaj pazite da nije prevruć.
Također dobro nam je svima poznat onaj recep s medom i margarinom na kruhu. Imali smo priliku na taj način i probati med koji je imao predivan okus. Pčele su uglavnom bile mirne, ali ipak morao se naći i onaj jedan nesretnik kojeg je pčela ubola. Ništa strašno se nije dogodilo pa smo i kroz tu muku 'glatko' prošli. U vrijeme kada u školi počima 5. sat mi smo se vratili u školu i nastavili s nastavom.
Bilo je pomalo iznenadno doći iz prirode i zelenila u školske učionice. Možda smo se vratili u školske klupe, ali misli su nam i dalje skakutale livadama i zujale zajedno s onim pčelama koje smo imali prilike pogledati.
Kada se sve sagleda bilo je to jedno jako lijepo iskustvo koje ćemo pamtiti do kraja života.
Nikolina Kasalo 7.c