SAT | POČETAK | KRAJ |
1. | 07:40 | 08:25 |
2. | 08:30 | 09:15 |
3. | 09:20 | 10:05 |
odmor | 10:05 | 10:20 |
4. | 10:20 | 11:05 |
5. | 11:10 | 11:55 |
6. | 12:00 | 12:45 |
7. | 12:50 | 13:35 |
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Prijava ilegalnog sadržaja na internetu!
(Materijali sa seksualnim zlostavljanjem djece, govor mržnje, rasna i druga diskrimniacija, drugi oblici iskorištavanja djece…)
Besplatan telefon za savjetovanje
0800 606 606
Prijava zlostavljanja putem interneta RED BUTTON
(Žrtva si zlostavljanja ili misliš da se to događa nekome koga poznaješ - brineš što učiniti - Prijavi on line)
Proleksis enciklopedija,
prva hrvatska opća i nacionalna
online enciklopedija na
hrvatskom jeziku.
temelji se na tiskanom
izdanju koje je objavljeno u 11
svezaka od 1999. do 2009. g.
Mrežno izdanje Hrvatske
enciklopedije profesionalno
je uređivana enciklopedija
besplatno dostupna i
komunikacijski otvorena
svojim čitateljima.
Učenici šestih razreda, sa svojim razrednicama Katicom Brajdić i Margitom Kozina, bili su 20. ožujka na terenskoj nastavi u Karlovcu. Na put su krenuli u 9.00 autobusom Autoprometa Slunj, a prvo odredište bilo im je je malo mjesto Brođani, udaljeno petnaestak kilometara od Karlovca.
Stigavši u Brođane, ukrcali smo se na Žitnu lađu Zora, autentični drveni brod kakav je u 18. stoljeću plovio rijekom Kupom. Vodič na Žitnoj lađi govorio im je o značenju i povijesti lađarenja. Plovidba ovom jedinstvenom europskom atrakcijom dočarala je doživljaj prošlog vremena kada se žito prevozilo lađama, rijekama Kupom i Savom. Na taj se način povezivao grad Karlovac s ostatkom Hrvatske. U vožnji smo svi uživali prateći mirni tok rijeke Kupe, koja se lagano mreškala i pomalo mrštila, možda zato što je osjetila da nam je poprilično hladno bilo ploviti u otvorenoj lađi.
Nakon plovidbe na Žitnoj lađi posjetili su centar inovativnosti Nikola Tesla. Centar se nalazi u obnovljenoj zgradi na adresi Rakovac 6 pored karlovačke Gimnazije, koja je bila svjedokom Teslinih mladenačkih dana provedenih u Karlovcu.
Učenici su najprije gledali film o, svima poznatom, svjetskom izumitelju. Gledanjem filma saznali su o životu, školovanju i znanstvenim uspjesima Nikole Tesle.
Od jednog malog dječaka iz Smiljana nastao je svjetski izumitelj i znanstvenik. Nakon osnovnoškolskog obrazovanja u Lici nastavio je školovanje na Visokoj realnoj gimnaziji u Karlovcu, gdje se zainteresirao za elektricitet, potaknut utjecajem profesora fizike.
Upravo u Karlovcu, u mladenačkom životnom razdoblju, zapalio je iskru vlastite genijalnosti.
Nakon gledanja filma učenici su imali razne aktivnosti. Dodirivali su moćnu Teslinu zavojnicu te osjetili čaroliju elektriciteta. Pokušali su namjestiti levitirajuće tablete, rješavali zanimljive kvizove o Tesli. Najviše ih je oduševio Teslin prst, kviz na podnom display-u. Neki su ga uspješno riješili i više puta.
Poslije Teslina centra slijedilo je slobodno vrijeme za šetnju po gradu i neizostavni McDonald's, gdje su učenici kupili i konzumirali svoju, iako nezdravu, ali omiljenu hranu, uživajući u svakom zalogaju.
Na kraju smo posjetili kino Edison gdje su gledali film Dnevnik Pauline P. u trajanju od 95 minuta. Igrani film za djecu Nevena Hitreca Dnevnik Pauline P. nastao je prema istoimenom romanu književnice Sanje Polak. Naslanjajući se na predložak poznate školske lektire, film na topao i duhovit način progovara o školskim dogodovštinama, prijateljstvu, prvim ljubavima i obiteljskoj dinamici iz perspektive glavne junakinje koja neumoljivo pomiče granice jer je u njezinu svijetu sve moguće. Uz grickanje kokica bilo ga je još zanimljivije pratiti.
Brzo je prošlo vrijeme gledanja filma. Napustili smo kino dvoranu i krenuli prema autobusu puni novih dojmova i iskustava s ove terenske nastave.
Vožnja u autobusu protekla je u ugodnoj, veseloj atmosferi. U Slunj smo stigli u kasnim poslijepodnevnim satima. Bila je ovo veoma poučna terenska nastava koju će učenici dugo pamtiti.
Katica Brajdić, prof. hrv. jezika